Geeroms Rudi's geproefde bieren Sort on: Naam | Aangemaakt

Bieren 311-320 van totaal 1073
  • Femme Fatale alcoholfree
    Score:
    Commentaar: Gekocht op 26-03-2026 bij de Biergigant in Dendermonde. En thuis samen met mijn smaakpapillen geconsumeerd op 9-06-2026.
    Femme Fatale alcoholfree wordt gebrouwen door Brouwerij De Leite uit Ruddervoorde. Deze werd in april 2008 opgericht door hobbybrouwer Luc Vermeersch, samen met Etienne Van Poucke en Paul Vanneste. Luc en Etienne hadden eerst een brouwcursus bij brouwerij Alvinne gevolgd en daar groeide het idee van een grotere brouwerij. In 2011 werd de capaciteit van de brouwerij nog uitgebreid met grotere brouwketels. En in juni 2021 kwam het merk Paljas het gamma vervoegen. Op elk flesje van de Femme Fatale lijn prijkt het portret en het verhaal van een historische, sterke vrouw die haar tijd ver vooruit was, hier is dat kanaalzwemster Gertrude Ederle.

    FEMME FATALE ALCOHOLFREE is een helder blond bier dat veel wit dik-wollig schuim aanmaakt dat sterk aan je bierglas blijft kleven. Het zakt naderhand wel snel in elkaar tot er nog een dun fijn laagje overblijft. Je ziet maar weinig CO2 belletjes van een normale grootte.

    HET AROMA:
    Zoetig, suiker, beetje citrus, aromatische hop.
    DE SMAAK:
    zoetig, wat bitter, beetje citrus, florale hop.
    HET MONDGEVOEL:
    Een waterige body en een stoffige textuur, eerst een normale koolzuur prikkeling vlug afglijdend naar een platte.
    DE NASMAAK:
    Licht zoetig, florale hop, wat bitterig en een licht droge tint. Het weinige bittere vloeit toch lang uit.
    HET TOTAALGEVOEL:
    Een samentrekkend gevoel.
    HET VERDICT:
    Toch een vlot drinkbaar biertje, zacht en bitterig maar slechts zeer licht hoppig. Eigenaardig toch genoeg bitterheid om de smaak en afdronk een licht wrange tint te geven.
    aangemaakt: 13/06 14:10
     
  • Ferre Quadrupel
    Score:
    Commentaar: Gekocht in de Prik&Tik Bierhandel De Picker in Zele op 23-05-2019. En thuis geproefd op 2-08-2019. Ferre Quadrupel is een kastanje kleurig biertje dat bij het uitschenken een normale hoeveelheid gebroken wit schuim produceert in de vorm van een gelijkmatige laag. Het blijft sterk aan de glaswand kleven maar daarna zakt het in elkaar tot een dun laagje. Er is een middelmatige CO2 pareling te zien met belletjes van een gemiddelde grootte.
    HET AROMA:
    Honing en karamel-zoet, banaan, rozijn, geroosterde en koffiemout en een alcohol toets.
    DE SMAAK:
    Is weer honing en karamel-zoet, met een geroosterde tint, wat koffiemout en een rum-achtige alcohol toets.
    HET MONDGEVOEL:
    Ferre Quadrupel heeft een volle body in petto met een licht olieachtige textuur en een normale koolzuur prikkeling. Een licht complex biertje.
    DE NASMAAK:
    Vloeit lang uit, is licht bitterig met honing en karamel, wat koffiemout, een licht pepertje en een rum-achtige alcohol toets.
    HET VERDICT:
    Lekkere quadruppel waar alles in zit maar niets overdreven is.
    aangemaakt: 09/08/2019 13:33
     
  • Filip de Stout
    Score:
    Commentaar: Gekocht op 18-02-2025 bij Drankencentrale Maes in Dendermonde. En thuis voorgesteld aan mijn nieuwsgierige smaakpapillen op 14-06-2025.
    Filip de Stout wordt gebrouwen door Brouwerij Rolling Hills uit Oudenaarde. Het is het verhaal van de broers Karel, Edward en Antoon Vandermeersch, Karel die reeds geïnteresseerd was op jonge leeftijd, roerde en brouwde wat in de potten in moeders keuken en bracht Edward op het idee om een thuisbrouwerij op te richten. Een omweg langs bierfirma Petre Devos zorgde voor het ambitieuze plan om een eigen brouwerij te bouwen. Deze kwam er in 2020 en werd gedoopt tot Brouwcompagnie Rolling Hills, een ode aan de heuvels van de Vlaamse Ardennen en op de manier waarop ze bier brouwen: een oude ziel met een frisse kijk.

    FILIP DE STOUT is een helder donkerbruin bier dat veel bruinig schuim aanmaakt in een dikke laag met wat grovere bellen tussen. Het blijft sterk aan je glaswand kleven maar zakt gemakkelijk in elkaar tot er nog een fijn dun laagje overblijft. Op de bodem van de fles zie je nog wat gistdepot maar CO2 belletjes zie je niet wegens te donker.

    HET AROMA:
    Zoetig, wat mokka, beetje mout, hout en een alcoholtint.
    DE SMAAK:
    Zoet, zoethout, opgelegde kers, een alcoholtint
    HET MONDGEVOEL:
    Medium body en een volmondige textuur, een medium prikkelend koolzuurgas.
    DE NASMAAK:
    Zoethout, licht gebrand, hout, een alcoholtint, het zoetige en de opgelegde kersen vloeien wat uit.
    HET VERDICT:
    Een heel zachte zelfs wat gedempte stout, gaat wat richting quadruppel. Behalve de kersen en het zoete zijn alle andere tinten wat gedempt aanwezig. Hierdoor toch zeer drinkbaar.
    aangemaakt: 17/06/2025 11:34
     
  • Filou
    Score:
    Commentaar: Gekocht in de AD Delhaize van Lebbeke op 27/05/2016. En geproefd op 12-11-2016. Filou is een helderblond biertje dat bij het uitschenken een normale hoeveelheid wit schuim geeft. Dit heeft een dik-wollige structuur en zakt na een tijdje wel ineen tot een fijn laagje. Het is normaal wandklevend. Redelijk wat pareling te zien met middelmatig grootte belletjes. Het aroma is suikerzoet met wat mout en wat peper. In de mond is Filou ietsje bitterdroog, met een volmondige structuur en prikkelend wegens het vele koolzuurgas. Filou heeft ook een goede volle smaak, wat romig zelfs. Een echt harmonieus biertje. De smaak is wederom suikerzoet met een klein bittertje van de gist en weer een beetje peper. De nasmaak vloeit uit en is kort bitter en daarna wat langer zoet met een kleine pepertoetsje erbij. Een niet opdringerig biertje met wel niet zoveel smaken maar door het zoete romige toch interressant.
    aangemaakt: 20/11/2016 19:01
     
  • Finesse
    Score:
    Commentaar: Gekocht in de Prik&Tik Bierhandel De Picker in Zele op 11-02-2020. En thuis geproefd op 2-05-2020.
    FINESSE wordt gebrouwen door brouwerij ‘De Dochter van De Korenaar’ te Baarle-Hertog. Het schuim komt wat omhoog in de flessenhals na opening. Het is een helder tot mistig (met de biergist erbij) biertje met een oranje tot bijna koper kleur. Het produceert veel beige schuim in de vorm van een gelijkmatige laag. Het blijft sterk aan de glaswand kleven en je ziet slecht weinig fijne CO2 belletjes. Het schuim blijft redelijk stabiel, na een tijd heb je nog steeds een laagje van ongeveer 5 mm op je bier staan. Er zweeft wat gist rond in het bier en er blijft ook wat gist achter op de bodem van de fles.
    HET AROMA:
    Zoetig, met suiker, honing en karamel, wat perzik en een alcoholtoets
    DE SMAAK:
    Suiker en karamelzoet, wat gistbitter, perzik, karamelmout, een hoppige bloementoets en een alcoholtoets.
    HET MONDGEVOEL:
    Medium body, wat bitterdroog, een olieachtige textuur en een prikkelend koolzuurgas.
    DE NASMAAK:
    Vloeit wat uit is licht gist- en hopbitterig, wat suikerzoetig en lichtjes plakkerig, licht droog, wat hoppige bloemen en weer een alcoholtoets.
    HET TOTAALGEVOEL:
    Een complex biertje.
    HET VERDICT:
    Lekkere trippel die voldoende maar niet te overdreven gehopt is, het zoete en de alcohol stuwen de smaakbeleving de hoogte in.
    aangemaakt: 07/05/2020 19:35
     
  • First Man On Mars
    Score:
    Commentaar: Besteld op 18-09-2022 bij Poseidon Beers en thuisgebracht op 20-09-2022 door Sander himself.
    Thuis op 4-06-2023 mijn smaakpapillen ermee verrast.
    First Man On Mars wordt gebrouwen volgens een recept van HopSaSam door brouwerij De Meester uit Lendelede. Alwaar industrieel ingenieur Dirk De Meester en zijn eega Ann Verfaillie na een tijdje garagebrouwen (800 liter per week) in 2016 de gelegenheid kregen om het vroegere pand van brouwerij ’t Gaverhopke (verhuist naar Waregem) gelegen in de Steenbruggestraat te Stasegem te verwerven om er te brouwen op een professionele manier. De corona-epidemie zorgde ervoor dat hun bier bekend en befaamd werd. Door dit succes werden ze verplicht om naar een nog groter pand uit te kijken en dit vonden ze op de Nelca-Site (de KMO-zone) te Lendelede waar ze in een 650m2 groot pand de capaciteit kunnen opdrijven tot ong. 3000 hl.
    FIRST MAN ON MARS is een helder donker-bruin bier dat bijna geen schuim produceert (enkel enkele grove bellen die ongeveer direct weer verdwijnen). Op de bodem van het flesje zie je nog een gistdepot en je zoekt tevergeefs naar CO2 belletjes.
    HET AROMA:
    Zoetig, karamel, veel kersen , rozijn, mout, hout, vanille, nat hout (na de laatste cm ook uitgeschonken te hebben), alcohol, wat rum, een zekere vinositeit.
    DE SMAAK:
    Zoet, veel kersen, hout, vanille, alcohol en een rum toets.
    HET MONDGEVOEL:
    Waterige body, volmondige textuur en geen koolzuur prikkeling.
    DE NASMAAK:
    Zoet, veel kersen, nog wat lichte houttinten, vanille, alcohol en een rum toets. De zoete alcohol vloeit lang uit.
    HET TOTAALGEVOEL:
    Een complex bier.
    HET VERDICT:
    Met 13,4% alcohol weet je al dat de alcohol alom aanwezig zal zijn. Het zorgt er ook voor dat er geen schuim gevormd wordt. Verder heel zacht van smaak met veel opgelegde kersen. Een leuk zoet snoepje.
    aangemaakt: 06/06/2023 20:20
     
  • Flanders Field Ale 14-18
    Score:
    Commentaar: Gekocht bij Dranken Maes in Dendermonde op 22/3/2014. En thuis geproefd op 21-06-2014. Het is een mistig-blond biertje met een fruitige geur. Bij het uitschenken krijg je een wit gelijkmatig schuim in een normale hoeveelheid en het blijft daarna stabiel. Weinig CO2 belletjes te zien. De smaak is licht-zoet met een licht bittere nasmaak. Het is een matig volmondig doordrinkbiertje.
    aangemaakt: 25/06/2014 22:12 (aangepast op 02/12/2020 17:38)
     
  • Flandrien Super 8
    Score:
    Commentaar: Gekocht bij Dranken Maes te Dendermonde op 9/03/2019. En thuis geproefd op 7/06/2019. Flandrien Super 8 is een helder goudkleurig biertje dat bij het uitschenken een normale hoeveelheid wit schuim produceert in een romige vorm. Het blijft sterk aan het glas kleven maar zakt na een tijdje in elkaar tot er slechts een dun laagje van overblijft. Je kan een gemiddelde CO2 verzadiging merken met belletjes van een gemiddelde grootte.
    HET AROMA:
    Een lichte banaan-fruitigheid, graan en tarwemout en heel wat kruidigheid met bloemen, een grassige toets, koriander en vanille.
    DE SMAAK:
    Is zoetig met wat hopbitterheid, banaan, een weinig citrus, graan en tarwemout, kruidigheid van bloemen en koriander.
    HET MONDGEVOEL:
    Flandrien Super 8 heeft een volle body met een bitterdroogje, een olieachtige textuur en een medium prikkeling van het koolzuurgas. Een harmonieus biertje.
    DE NASMAAK:
    Vloeit wat uit is wat hopbitter en zoetig met een weinig citrus een licht droogje en wat kruidigheid van bloemen en koriander.
    HET VERDICT:
    Flandrien Super 8 is een licht blond biertje waar de mouten en de kruidigheid een grote (en lekkere) rol spelen. Bij de ingrediënten staan er wel enkele soorten suikers vermeld. Toch fris te drinken.
    aangemaakt: 20/06/2019 19:51
     
  • Flodder
    Score:
    Commentaar: Gekocht in de Prik en Tik te Arendonk op 27/03/2015. Flodder is een helder blond bier dat bij het uitschenken veel gelijkmatig gevormd schuim geeft, het is wit en zakt na een tijdje wel ineen. Veel pareling te zien. Flodder ruikt sterk naar honing en alcohol. De smaak is licht zoetig, en de niet al te lange nasmaak begint zoet en vloeit uit in een zeer lichte nabitterheid. In de mond is Flodder wat prikkelend met een medium alcoholwarmte. Toch een volmondig biertje.
    aangemaakt: 28/06/2015 19:34
     
  • Flora 3.5 - Special Organic
    Score:
    Commentaar: Gekocht bij de brouwer zelf in Merelbeke op 7-02-2020. En thuis geproefd op 25-04-2020.
    FLORA 3.5 – SPECIAL ORGANIC wordt gebrouwen door de Wilde Brouwers in Merelbeke, deze willen een “Off-Grid” brouwerij zijn, wat wil zeggen dat ze regenwater gaan opslaan en hergebruiken en de elektriciteit halen uit zonnepanelen.
    Het is een wazig blond biertje dat slecht weinig wit schuim produceert in de vorm van een gelijkvormige laag met wat grovere bellen tussen. Het blijft sterk aan de glaswand kleven en blijft normaal stabiel, wat wil zeggen dat je na een tijdje nog een laagje schuim van enkele millimeters overhoud. Wel veel CO2 verzadiging te zien met belletjes van een gemiddelde grootte.
    HET AROMA:
    Zoetig, wat gistbitter, wat banaan, moutig, lichtjes een beetje muffigheid en een hoppige bloementoets.
    DE SMAAK:
    Zoetig, wat banaan, een beetje citrus, en wat mout.
    HET MONDGEVOEL:
    Medium body, lichtjes bitterdroog, een stoffige textuur en een medium koolzuurgasprikkeling.
    DE NASMAAK:
    Vloeit uit, is zoetig, zeer licht bitterig, lichtjes wat banaan, mout en met een zeer licht droogje.
    HET TOTAALGEVOEL:
    Een harmonieus biertje.
    HET VERDICT:
    Flora 3.5 wordt voorgesteld als een pilsje, pilsjes zijn evenwel niet mijn ding. Groot was dus mijn verbazing toen ik dit biertje proefde, heel lekker, een uitzondering (voor mij) in pils-land. Het is reeds het derde bier van de Wilde Brouwers dat mij plezierig weet te verrassen. Waarschijnlijk omdat ik meer van gist- en moutsmaken hou dan van een sterke citrus-smaak. Deze ‘pils’ staat voor mij op nummer 1 wat betreft de doordrink-bieren.
    aangemaakt: 30/04/2020 13:25
     
Vorige 10 bieren Volgende 10 bieren
Pagina's: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  82  83  84  85  86  87  88  89  90  91  92  93  94  95  96  97  98  99  100  101  102  103  104  105  106  107  108 
Aantal items per pagina :